Tjo-fa-de-rittan lambo!

Igår var jag på min första sittning och det gick inte alls till på det sätt som jag hade trott. Det var absolut ingen finmiddag där alla satt och åt i lugn och ro, utan det var snarare fullt ös precis hela tiden. Under tiden vi åt så lektes det lekar, tex lambo. Då man ska ställa sig på sin stol och dricka upp allt man har i glaset, innan en viss tid. Medans man gör det står alla andra och sjunger en låt och har man inte klarat av att dricka upp det man har i glaset så måste man vända det upp och ner över huvudet, vilket resulterar i en dusch. Nu behövde ju inte vi nollor stå helt ensam inför alla, utan alla nollor fick stå samtidigt.
 
Det fanns även massa andra regler som man var tvungen att följa, skulle man gå på toaletten var alla som skulle på toa tvugna att springa i ett långt led, hela två varv runt alla som åt, samtidigt som man ska sjunga "Tingelingelinge , tåget går uti vida världen, den som femtio öre har ,får följa med på färden...."
 
Det var en mycket trevlig kväll och jag och Towe somnade nog inte förens klockan halv 5. Jag sov nämligen hemma hos Towe som bor mitt på stan, så mycket smidigare och så slapp jag ju ta en taxi hem.
 




 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: