Mina utgifter- en bra app för ("fattiga") studenter.

Här kommer ett bra tips till (fattiga) studenter, som vill hålla kolla på hur mycket pengar man lägger ut på både viktiga och oviktiga saker, för att få insikt i sin ekonomi och förhoppningsvis kunna dra ner på de där onödiga grejerna som man lägger en hel del pengar på.
 
Nu har jag fått mina första pengar från csn och för att försöka hålla koll på hur mycket jag gör av med från och med idag och fram till den sista september, så ska jag försöka testa en ny grej. Jag har laddat ner appen Mina utgifter , där kommer jag skriva upp varenda liten grej som jag handlar och på så vis får jag reda på vad jag lägger mina pengar på. Det kan ju hända att det kan bli en aning deprimerande att se hur mycket pengar man lägger på onödiga saker, men jag tror att det här kan vara en bra grej och jag hoppas jag kommer ihåg att skriva upp varenda liten grej, wish me good luck!
 
Det suger ju att jag skulle börja med det här just idag, för idag måste jag punga ut 300 kr för mitt kårenkort(gäller dock hela året) och 150 kronor för sittningen som är på fredag, samt en kalender till skolan. Har en känsla av att den här rookieperioden kommer bli väääldigt dyr, men det är som det är.  Har även en känsla av att den här grejen med Mina utgifter, kommer göra mig en aning snål, vilket är jäkligt behövligt nu när jag är student.
 
 
 
 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: