Har ni avlagt något nyårslöfte?

En dum fråga, för den kommer inte besvaras. Ni borde avlägga ett nyårslöfte där ni lovar att kommentera lite mer här på bloggen för ni är faktiskt ganska katastrofala när det gäller det, men kul att det är rätt många som läser iallafall!

Från en början hade jag tänkt att skita i det här med nyårslöften. Men efter att pappa gett mig ett tips så fick det bli det och ett till.


  • JOBBA MER (Pappas förslag) - 2012, jag ska börja året med att jobba lite mer. För några veckor sen jobbade jag heltid men efter att jag kom hem från Helsingborg så hände något. Latmasken hade lyckats krypit in och än har den inte krypit ur. Jag har nämligen sedan dess bara jobbat halvtid, eller till och med mindre än så ibland. Men nu ska jag göra ett försök till att börja jobba lite mer! Jag började första måndagen på året med att jobba 6,5 h och det tycker jag är riktigt bra!

  • SKÖTA TÄNDERNA- Nu låter det som om jag typ aldrig borstar tänderna. Men det gör jag faktiskt väldigt bra, men sen dricker jag en hel del cocacola och äter massa godis så det här med hål i tänderna, det är verkligen min grej. För några år sedan gick jag till tandläkaren och hade 5 hål, det är väääldigt mycket( måste tilläggas att det var när jag hade tandställning). Sen dess har jag väl inte haft lika många hål, men jag tror aldrig jag kommit ut, utan ett enda hål. Men det ska det bli ändring på!  Jag ska börja borsta tänderna som en tok, köpa flourskölj, flourtuggumi och massa annat skit som kan va bra. Jag fyller ju faktiskt 20 år i år och då måste man börja betala tandvården själv och om jag inte skärper mig så kommer det gå åt pipan för min ekonomi och då måste jag kanske till och med börja jobba mer än heltid och det vore ju förjävligt( eller vad säger du pappa?)

 

  • VARA LITE TREVLIGARE MOT MIN SNÄLLA MAMMA (och snälla pappa för den delen)- Varför jag skriver min mamma med stor bokstäver beror på att det är vi som hamnar i mest konflikter därför att vi är alldeles för lika och har lika hett temprament. Jag och min mamma är sjukt tighta och hon veta i princip allt om mig. Hon vet saker hon inte borde veta, hon vet saker hon inte vill veta och hon får helt enkelt stå ut med mycket. Utan tvekan den bästa mamman på hela jorden( Min pappa är också världen bästa pappa). Mina föräldrar finns alltid vid min sida. De fanns där för mig när jag mådde som sämst, när jag var så ledsen att jag inte ens kunde stå på mina egna ben, när jag bara ville sjunka genom jorden. Men de finns även vid min sida nu när jag är som gladast och då märker jag att dom är lika glada dom med. Jag älskar mina föräldrar så sjukt mycket att jag inte ens kan beskriva det med ord. Jag kan inte heller beskriva med ord hur mycket jag faktiskt uppskattar allt dom gör för mig, jag är dock lite dålig på att visa det, speciellt när jag är irriterad, sur eller arg. Så mitt nyårslöfte är att visa hur mycket jag faktiskt uppskattar mina föräldrar, även när jag är en riktig bitterfitta( som händer lite för ofta, speciellt mot min mamma).





 


Förresten så vill jag bli frisk nuuuuuu! Jag vill träna!!!

/M

 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Ida

Vad har din pappa gjort i huvudet?

Jättefin blogg! Har tyvärr ingen egen jag kan länka.. Kram!

2012-01-04 @ 12:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: