Middag med släkten

Idag har vi ätit middag med släkten. Min farmors syster har kommit hit från Finland, så hon, hennes bror Sixten, Netta och farfar kom hit och åt mat med oss. Det var väldigt trevligt och mamma bjöd på jäkligt god mat!
 
 
 
 
Mamma har dukat fint innan maten.
 
 
Här är 5 finnar av 6 möjliga.
 
Jag& Ella fick koncentrera oss extra mycket för att höra vad de pratade om eftersom dom pratar finlandsvenska med varandra. Jag önskar verkligen att jag kunde tala den dialekten/"språket" jag med, kanske kan lära mig någon gång... bättre sent än aldrig.
 
 
Våran fina utsikt från huset.
 
 
Vårat hus
 
 
Farfar&jag (observera att det är första och sista gången jag bär en "finnkepa")
 
/M
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: