Låt rookieperioden börja.

Imorgon är det första "skoldagen" och jag ska ju läsa sjuksköterskeprogrammet på Mälardalens högskola, om någon skulle ha missat det. Imorgon börjar vi alltså dagen med upprop för att sen sätta i gång rookieperioden, med andra ord, nollningen, jag börjar faktiskt bli lite nervös över det där, hehe.
 
Första skoldagen är ju alltid lite pirrig, och speciellt när man börjar på en helt ny skola och ska träffa en massa människor som man aldrig träffat och man börjar nu studer lite mer på allvar, en hel del nya grejer att vänja sig vid helt enkelt. Som tur är så ska en av mina lagkompisar också börja studera på samma program som mig, vilket känns väldigt bra.
 
Vi har redan fått några regler inför nollningen, som vi måste följa!
 
Här kommer några:
  • N0llan bär alltid sin dok, någon slags slöja som sjuksköterskor hade förr i tiden, och tar man av den får man något straff.
  • N0llan tilltalar sina faddrar som Systrar, tex " syster Eva, får jag gå på toaletten?"
  • N0llan ska lära sig niga på det vackraste sätt och gör alltid detta innan hon tilltalar sin fadder.
  • N0llan vaktar mumin(vår maskot) med sitt liv under hela rookieperioden. If you lose him, you'll find him.
Här ser ni vårat späckade schema under nollningsperioden och jag är seriöst lite orolig över hur jag ska hinna med allt det där samtidigt som jag ska träna och plugga.
 
 
 
/M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: