Pull-ups eller chin-ups?

Jag har försökt tagit reda på vilket som är vad av pull-ups och chin-ups, men alla säger ju olika. Jag har lärt mig att pull-up är när man har handflatorna på andra sidan stången, men när jag försökte kolla upp om det stämde, så blev jag fan inge klokare, för alla säger olika.
 
Nu ska jag försöka komma till saken, jag ska erkänna att jag faktiskt aldrig har klarat mer än en, och det var några år sen, nu tror jag inte att jag klarar en enda, jag skylle på att rumpan är för tung... eller så armarna för klena, jag kan inte bestämma mig för vilket, hehe. Iallafall så har jag tänkt ta tag i saken, och börja träna på det, så att jag åtminstone slår mitt superdupersvåra rekord. Ett ganska så pinsamt resultat med tanke på hur mycket jag tränar, med detta ska det bli ändring på.
 
 
Damen på bilden kallar detta för chin-up men jag tänker kalla det pull-up, punkt slut( om något kan svara på vad det här heter med 110% säkerhet, så kanske jag kan ändra mig)
 
/M

Kommentarer
Postat av: AnnieAnnie

Haha, jag blir inte heller klok på det där! Jag brukar kalla de för "omvänt grepp" för fusk-chins. För mig är dem mycket lättare men jag vet egentligen inte varför. Jag klarar två såna men inga chins. Jag tränar som en galning och hoppas att det snart ger något! Hoppas att du snart också kan! :)

2013-01-17 @ 07:30:23
Postat av: AnnieAnnie

Haha, jag blir inte heller klok på det där! Jag brukar kalla de för "omvänt grepp" för fusk-chins. För mig är dem mycket lättare men jag vet egentligen inte varför. Jag klarar två såna men inga chins. Jag tränar som en galning och hoppas att det snart ger något! Hoppas att du snart också kan! :)

Svar: Härligt, jag får kämpa på så jag åtminstone klarar en ;) haha! Men övning ger färdighet, så någon gång borde man ju klara några stycken! Kör hört:)
Mikaela Sandström

2013-01-17 @ 07:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: