Bakterier

Bakterier, bakterier och bakterier,  är vad som snurrar runt i mitt huvud just nu. Eftersom jag håller på och läser om mikrobiologi och vårdhygien så har jag börjat tänka mig för ganska rejält, när det kommer till vart det finns mycket bakterier och hur man kan undvika dem. Förresten visste ni att man kan ha en 10 m lång mask i mag-och tarmkanalen? Att små husflugor kan sprida smitta från ett infekterat sår, till ett rent sår? Från och med nu ska jag börja döda flugor, den saken är säker.
 
Något annat äckligt, är alla redskapen på gymmet. Tänk hur många som tagit på tex hantlarna, maskinerna etc. Det finns ju faktiskt de som aldrig tvättar av grejerna som de använt och då måste det ju spridas en hel del bakterier. I fortsättningen blir det handsprit direkt efter gymmet.
 
Hur många tror ni har pillat och petat på de här hantlarna? Usch.
 
/M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: