Första kursen är avslutad och den andra kickade igång...

...idag.
 
Jag har glömt att säga att min livs första kurs på högskolan är avslutad. Den individuella uppgiften och gruppupgiften lämnade jag/vi in i fredags, nu återstår det bara att se om man blir godkänd eller inte, men det hoppas jag verkligen!
 
 
Idag kickade den andra kursen igång och den heter vårdandets grunder. Den här kursen låter som en intressant sådan och om några veckor får vi börja med våra första praktiska övningar, något jag ser fram emot. Vi ska tex få lära oss att borsta tänderna på andra, mata andra, förflytta människor och vi ska få träna på varandra vilket kommer bli väldigt roligt.
 
Nu ligger jag i sängen och läser lite inför det första seminariet i den här kursen. Jag kommer missa 1,2 och 3:e seminariet när jag är borta i USA, men jag tänkte läsa på så mycket jag bara kan nu innan jag åker och även när jag är där, så att jag är väl förberedd när jag ska göra alla tre seminarier den 19 November. Inte kul att ha alla tre samtidigt, men det är det värt, eftersom jag får vara i USA i två veckor.
 
 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: