The greatest wealth is health.

Idag var det fysträning klockan 13 i Fagersta och det var lika jobbigt som de andra gångerna. Kommer förmodligen få en jäkla träningsvärk imorgon också. Nu är det bara att se fram emot nästa veckas träningar som är tisdag, torsdag, fredag och söndag, ska försöka vara med på allihopa, det blev ju "bara" tre den här veckan, eftersom jag kollade på hockeyn i fredags.
 
För er som undrar vad det är jag tränar för tillfället, så får ni nu en lite bättre förklaring. Det kallas "hunkfys", ett ganska roligt namn om ni frågar mig och det är så jag kommer skriva om det i fortsättningen, bara så ni vet. Det är helkroppsfys med intervaller. Övningarna variera väldigt mycket och på torsdagar är det mer slag och sparkar. Riktigt tuff träning och man får inte vara rädd för att ta ut sig så att man är nära att spy eller liknande. Det är det som är meningen, inte att spy, men att vara sjukt jäkla trött efteråt. På hösten/vintern är man inomhus och på somrarna är det träning utomhus, tex i en grusgrop. Det är mest killar som tränar( tror det är därför de döpt det till hunkfys), men det är även några tjejer med. Något annat kul att veta är att man tränar utan skor.
 
 
/M

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Svar: Ja jag försökte hänga på så gott jag kunde ;-) Lite fuskade jag allt, men det får vara så i början! Jag vill absolut fortsätta för det känns som en skitbra träning för mig som är så lat annars. Behöver någon som pushar. Efit är på onsdagar :) Bra jobbat idag tjejen!

2012-11-25 @ 19:55:50
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: Hannah

vart kan man träna hunkfys? :)

Svar: Det är en lokal som ligger i västanfors , tror det är ett kampsports centrum :) är du sugen? :)
Mikaela Sandström

2012-11-27 @ 21:41:09
URL: http://hannahbrandstrom.blogg.se
Postat av: Hannah

Okej, ja det lät kul :)

Svar: Det är jättekul, MEN sjukt jobbigt, men man gör det så jobbigt man vill. Har du någon att gå dit med? eller vill du hänga med mig dit, så är det bara att säga till:)
Mikaela Sandström

2012-11-28 @ 15:09:50
URL: http://hannahbrandstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: