Förbannade knä

Happhapp, gårdagens träningspass har gjort att jag har fått ännu mer ont i knät, trots att jag inte ens tränade ben, jag vill inte vila, blir tokig! Misstänker att jag fått en inflammation då jag är lite svullen och varm. Nu tänker jag vila och knapra lite voltaren, så får vi hoppas att det blir bättre, jag ger det den här helgen. Blir det inte bättre får jag ringa till någon nisse som kan fixa det.
 
Glad alla hjärtansdag på er, önskar jag kunde fira den här dagens tillsammans med min älskling, men det närmaste en alla hjärtansdag-date vi kan komma är väl en liten skypedate. Jag tänker däremot fira att jag överlevde dagens redovisning, trots att jag blev röd som en tomat. Känns riktigt skönt att bara kunna fokusera på tentan som ska skrivas på torsdag. Nu blir det tentaplugg för fulla muggar!
 
Idag fick vi även lära oss att ta på oss sterila handskar, det var inte världens lättaste, men jag klarade det!
 
/M
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Du går väl T2 nu? Har ni fått prova på praktiska moment än, som katetersering eller injektioner?

Svar: Ja det gör jag, nej gud nej. Tror inte de är förens T3 eller kanske till och med T4:) de enda praktiska moment vi har gjort är grundläggande omvårdnad och HLR.
Mikaela Sandström

2013-02-15 @ 11:13:34
Postat av: Jessica

Jaha! Jag går T1 nu och vi har fått börja med det. :) Vad annorlunda programmen är i jämförelse med varandra.

Svar: ja det är jättekonstigt hur olika det är :) det är dock lite tråkigt att det är så, för det försvårar förflyttningar som fan, alltså om folk vill byta skola och så, utan att behöva börja om. Är det svårt;) ?
Mikaela Sandström

2013-02-15 @ 18:14:30
Postat av: Jessica

Ja kanske det! Nej inte speciellt men det är jobbigt att komma ihåg allt till det praktiska examinationen bara;)

Svar: vänta bara tills du kommer till anatomin och sen mikrobiologin;D fyfan vad mycket det är att komma ihåg, helt galet! Men det är riktigt intressant :)
Mikaela Sandström

2013-02-15 @ 20:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: