Tentaångest

Imorgon, den 13 december har jag min första salstenta på högskolan och jag börjar få lite panik. Tänk om de lagt till massa konstiga frågor, som inte stått med att man ska kunna, tänk så får jag blackout och glömmer allt, tänk så blir jag underkänd. Ja det är sånna tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Men jag får väl trösta mig med att ca 40% får underkänt på den första tentan,  så blir jag det, så lär jag ju inte vara den enda, men det blir fortfarande lika jobbigt att behöva läsa om allt och göra en omtenta.
 
Trots min tentaångest så tänker jag faktiskt inte hetsplugga såhär dagen före tentan, känns som om jag bara kommer snurra till allting och göra det ännu svårare. Har bara förhört mig själv några gånger och kört ett pass på gymmet, vilket kändes ganska avslappnande. Efter det köpte jag en sallad från hurtbullen, så jäkla god, plus en chokladboll, så jag och min tentaångest har planerat att tröstäta ikväll. Det blir chokladboll, jordnötsringar och massa cola, vem vet, det kanske är det hemliga receptet för att fixa godkänt på tentan, vem vet? Det visar sig!
 
 
 
/M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: