Nollningen

Igår hade vi alltså första "skoldagen", vi fick träffa lärarna som vi ska ha under vår första kurs som är på 5 veckor. Vi är 95 stycken i klassen, det känns som världens största klass och det är väldigt blandade åldrar vilket är trevligt, allt från 19 åringar till 35-40 åriga kvinnor.
 
Igår började alltså nollningen och den har inte varit så farlig, än så länge iallafall, det kanske kommer. Vi har mest lekt lekar för att lära känna varandra bättre och igår kväll träffades vi & massa andra linjeföreningar på Teleplanen för lite aktiviteter. Bla ölhävartävling. Eftersom vi är typ 95% tjejer i vår klass, så hade vi det lite svårt att få ihop till ett seriöst lag, men det fungerade till slut. Jag var självklart inte med i det seriösa laget, utan vi andra fick köra i ett oseriöst lag där vi var typ 10-15 tjejer som skulle dela på 20 öl. Jag hatar öl och det enda jag har tyckt smakat helt okej är budweiser, och då var jag full. Men nu skulle vi dricka 7,5:or och det var fan det vidrigaste jag har smakat i hela mitt liv, och jag tror inte jag klarade av att dricka mer än två. Tror ni vi klarade av att dricka upp alla 20 flaskor? Svar; Nej, vi lämnade 8 stycken, jag tror inte ölhävartävlingen var riktigt vår grej.
 

Här är några från klassen, i våra dokar.


Hanna och jag
Jag ser ut som en liten piga i min dok.
 
Nollningen fortsätter lite senare idag!
/M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: