Lyckligt slut.

Idag när jag och mamma var påväg hem från Ludvika så ser vi att det ligger en katt mitt på vägen och när vi kört förbi den så ser vi att den rör på huvudet, den lever alltså, och vi stannar till vid vägen lite längre fram för att springa dit och kolla. Bilarna bara fortsättar köra över den, alltså inte så att de träffade den med hjulen, men rakt över den, så jag hoppar ur bilen och ställer mig mitt i vägen och stoppar trafiken. Kan ju säga att jag var rätt skakis när jag stod där mitt i vägen med en katt som blivit påkörd och som  inte kunde komma där ifrån. Tillslut stannar en annan bil som hjälper oss att flytta den skadade(blodiga) katten från vägen. Katten kördes sedan till ett katthem i Smedjebacken där en veterinär skulle kolla på katten. När vi senare på kvällen ringde och frågade om katten levde så gjorde den det, pjuuhh vad glada vi blev. Den var fortfarande chockad och hade fått dragit ut ena tanden som halvt lossnat och dränerat ett sår på magen, men hon levde. De hade även upptäckt att hon hade mjölk i tuttarna, vilket betyder att hon har kattungar, så jag och mamma åkte tillbaka till Ludvika, där vi hittat katten, för att knacka på i husen runt omkring. Det tredje huset vi gick till var rätt, hur stor är den chansen? Det var deras katt och de hade lämnat ifrån sig kattungarna igår. Sorglig händelse men den slutade iallafall väldigt, väldigt bra!
 
Den hemska människa som körde över katten och bara lät den ligga mitt på en vältrafikerad väg där dom kör fort som fan, utan att ens veta om den levde eller inte, den personen borde iallfall få en jävla massa skit och jag hoppas den hamnar i helvetet... okej nu kanske jag tog i lite väl mycket, men jag tyckte så synd om den söta lilla katten, vem gör så mot ett oskyldigt litet djur?
 
Det slutade iallafall lyckligt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: