Har ni sett mig hänga vid låset?

Hola!

Idag känner jag för att avslöja en sak som jag inte nämnt här i bloggen förut. En av anledningarna till att jag är "stammis" på sjukhuset i Smedjebacken är att jag under några månader nu gått hos en kognitiv beteende terapuet, typ psykolog för er som inte är så intresserade av psykologi.

Om ni sett mig stå vid skåpet i skolan och rycka hundra gånger i låset, för att sen springa tillbaka och kolla några gånger till om det verkligen var låst, ja då har ni förklaringen! Jag lider av tvångssyndrom, jag måste kontrollera typ allt som finns för att inte gå runt och vara ett vrak hela dagen.

Sladdar, dörrar, spisen, brandalarm, plattänger, vanliga lampor osv. Listan kan göras lång. Tro det eller ej, jag har blivit mycket bättre sen jag började med detta men jag är inte helt bra ännu. Men det går framåt.

Samtidigt som jag tycker att det här är jobbigt så är det på samma gång väldigt intressant eftersom mitt favoritämne i skolan är psykologi. Nu har jag köpt lite olika böcker som jag vill läsa. Idag fick jag den första boken som Rasmus fick köpa i Uppsala. Den heter Fri från oro, ångest och fobier och verkar hittills väldigt intressant.



Nu ska jag lägga mig och läsa lite i boken...

Adios


Kommentarer
Postat av: Abereather

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2011-05-24 @ 17:21:56
URL: http://abereather.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: