Fördomar..

...om blondiner, är fördomar som jag irriterat mig på den senaste tiden. Det har ju sedan många år tillbaka förekommit fördomar om att blondiner ska vara mer lössläppta och korkade än brunetter. Skärpning förfan!

Senast igår så hörde jag en kille i Big Brother säga " släpp in några blondiner som bara är här för en sak" han syftade alltså på att det skulle vara mycket lättare att få en blondin i säng än en brunett. Jag hörde även någon tjej i min klass(brunett) säga att det bara var med en jävla massa korkade blondiner i Big brother.

Självklart så får man väl ta lite skit om man är med i Big Brother. Men att bara kasta skit på blondinerna, det tycker jag inte är okej! Något intressant att tillägga är att fyra av fem blondiner i BB är riktigt smarta. En utbildar sig till fysiker, en är NO-lärare, en annan är inbjuden till mensa och den sista är undersköterska, vilket man inte kan bli om man inte har något innanför pannbenet.

Dessutom kan jag ju bara tillägga att jag(rättare sagt Ullis) fixat blonda slingor idag och vill bara säga att jag är både smart och icke-lössläppt. Tänk på det här inlägget nästa gång ni tänker kläcka ur er en kommentar där ni menar att smartheten sitter i hårfärgen!

Före

Efter




Kommentarer
Postat av: mia

snyggt det blev! :)

2011-03-05 @ 17:09:11
URL: http://miataipale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: