Otoño



Gubben Höst, tänk nu målar han, björken i gult,
och med regn-moln in-tvålar han, hela skyn så fult.

Se i kinderna nyper han, blommor och allt.
Under tröjorna kryper han, och det blåser kallt.

Våra rosor dem tjuvar han, ner i sin säck.
Våra näsor dem snuvar han, så de springer läck.

Ner ur grenarna skakar han, äpplen med hast.
Hela sommaren makar han, undan med sin kvast.

I vår hage spatserar han, och plockar blad.
Men små svampar planterar han, på sin promenad.
Jag både gillar hösten samtidigt som jag ibland kan känna att jag inte alls gillar den. Mysiga dagar då solen skiner och det är sådär lagomt kallt/varmt ute, det är då hösten är som bäst. Mycket fina färger och löv. Men när det bara regnar och blåser ute är inte hösten så populär hos mig. Fast då brukar jag passa på att bara ligga inne i sängen och mysa med några tända ljus , det är hur mysigt som helst. Så länge man inte kollar ut genom fönstret.


Nu ska jag gå ner och stoppa något i magen. Kanske en macka eller två. Måste ju ladda inför fysträningen som jag ska på till kvällen. Hoppas det håller, jag gör verkligen det. Jag vill kunna träna för fullt nu på engång. Men jag får inte ha för bråttom då kommer det säkert skita sig. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: madde

de fixar du fint, håller tummar&tår! <3

2010-10-11 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: