Varför inte?

Efter att ha läst Katrin Zytomierskas blogg så vet jag nu vad jag ska göra en gång när jag blir "stor". Eller flera gånger om jag blir miljonär, såklart!

Ni som känner mig väl vet ju att jag är nästintill hypokondriker. Jag oroar mig över att ha den ena allvarliga sjukdomen efter den andra. De här är precis vad jag ska göra!

Men jag ska nog vänta tills jag är runt 30-40 år. Det känns som om det är en bra ålder för att göra såna tester. Men något som jag verkligen skulle kunna tänka mig att göra nu och betala några tusenlappar för är att röntga hjärnan för att se om jag har hjärntumör. Min pappa och hans farmor(tror jag det var) har båda haft hjärntumör så att göra en sån röntgen vore ju inte helt fel. Ska tvinga bror min också.


För ca 35000 kronor får man det som står här nedan(om man är över 40år) Skulle jag ha 70000 kr så skulle jag inte tveka en sekund att betala en sådan undersökning åt mina föräldrar.
Man testas då för det här:
Cancer: sju av de vanligaste cancerformerna: (tjocktarmscancer, njurcancer, lungcancer, hudcancer, prostatacancer, hjärntumör…)
Hjärtinfarkt (kärlförändringar i hjärtats kranskärl)
Stroke (kärlförändringar i artärer till hjärnan)
Övriga sjukdomar: aneurysm, KOL, diabetes, sköldkörtelstörningar, leversjukdomar mm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: