Julafton

Det är inte många minuter kvar utav denna julafton och jag som är en julälskare är väl lite ledsen för det. Den här Julen har varit helt underbar och den är ju inte över bara för att julafton är det.

Dagen började med att jag vaknade redan klockan nio på morgonen och jag vet inte varför men det är något speciellt med julaftons morgonen , då ska man gå upp tidigt , så är det bara. Klädde på mig och sen åkte jag och Pappa till Eskiln för att åka skidor , det vart bara 5 km , slöseri av tid enligt pappa som hellre hade åkt 5 mil. Men jag ville hinna hem och duscha och göra mig klar för att åka till Västerås för att fira jul där. När vi väl kom dit så kollade vi på Kalle Anka , inget jag ser på frivilligt, men Zacke ville se , så det fick bli Kalle Anka i år. När det var slut så åt vi god mat som Zackes farmor hade gjort och efter det busade vi lite med Zacke innan tomten(läs  Linda) kom och knackade på fönstret. Zacke vart helt uppspelt , men när tomten väl kom in så vart han till en början väldigt blyg och gömde sig bakom mig och om jag flyttade på mig några millimeter så vart han sur och drog tillbaka mig så att han inte såg tomten. Efter att han fått några paket så var han inte rädd längre och tillslut gav han tillochmed tomten en kram. Efter paket öppning och fika så åkte jag,Rasmus,Mamma och Pappa hemåt , men först åkte vi hem till Farfar.

Nu på kvällen har jag bara legat i soffan och kollat på greys anatomy säsong två som jag fick i julklapp. Fick en hel del fina julklappar och det har varit en toppenjulafton.


Nu ser jag fram emot juldagen.Ska gå upp ganska tidigt för att åka hem till Farmor och hjälpa henne med den middag som hon har varje år. Klockan tolv ska vi åka till Fagerliden och se en hockey match där min bror,kusin och farbror(och självklart några andra , men jag vet inte vilka) ska möta Faiks A-lag. Det blir trevligt och sen ska alla Sandströmare hem till Farmor och äta , det blir trevligt.


Pappa och Jag

Linda,jag och Sandra

Sandra,Jag,Zacke och Pappa

Tomten,Sandra och Zacke

tomten,Sandra och Zacke.

Rasmus,Pappa,Jag,Mamma och Zacke med svärden som han fick av mig och Oskar.
Nästa gång borde jag nog testa den där funktionen på kameran som tar bort röda ögon.




Nu ska jag krypa ner i badet...   Natti, natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: